Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest
nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.
św. Jan Paweł II

Więcej o nas

2 sierpnia br. 39 naszych mieszkańców udało się na wycieczkę do okolic Kielc wynajętym klimatyzowanym autobusem firmy „Szwagropol”.  Na czele wyprawy stanęła kier. Zespołu II Joanna Litwińska-Leszczyńska. Pierwszym punktem programu było zwiedzenie Chęcin. Z daleka podziwialiśmy ruiny XIII-wiecznego zamku. W XVI-wiecznym budynku mieszczańskim zwanym „Niemczówką” mieszczącym dziś Centrum Informacji Turystycznej obejrzeliśmy film o walorach historycznych i turystycznych  Ziemi Chęcińskiej. Stąd udaliśmy się do Kielc. Tutaj najpierw podziwialiśmy otworzony w 1962 roku rezerwat przyrody Kadzielnia utworzony w miejscu gdzie przez 200 lat działał kamieniołom. Stąd prowadzą wejścia do jaskiń oraz droga do uruchomionego przed siedmioma latami amfiteatru Kadzielnia – miejsca wielu widowisk artystycznych i festiwali. Następnie przejechaliśmy obok Pałacu Biskupów Krakowskich i kieleckiej archikatedry by wizytę w Kielcach zakończyć spacerem po biskupim parku. Kluczowym punktem naszej wyprawy była wizyta w Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni k/Kielc– ogromnym skansenie zabudowy głównie drewnianej mieszczącym zabudowania dworsko-folwarczne, chłopskie, rzemieślnicze i sakralne. Tutaj na zorganizowanym specjalnie dla nas ognisku oddaliśmy się pieczeniu na ogniu a następnie pałaszowaniu przepysznych kiełbasek. Po czym zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną do Krakowa. Nadmienić jeszcze warto, że towarzyszyła temu wszystkiemu wspaniała słoneczna pogoda.